Mitä oppiminen on? - Peda.net
peda.net › id › de393b98c9dSuurin osa ihmisen käyttätymisestä onkin opittua. Oppimista voidaan tarkastella useammasta näkökulmasta. Niitä ovat esimerkiksi oppimisen biologinen perusta, muistin toiminta, oppijan piirteet, kuten temeramentti tai sinnikkyys sekä muiden ihmisten ja kulttuurin vaikutus oppimiseen.
Opetusohjelmien suunnittelu ja oppimiskäsitykset
www.cs.helsinki.fi › u › erkio1.3 Konstruktiivinen oppimiskäsitys Konstruktiivinen oppimiskäsitys on samaa mieltä kuin kognitiivinen oppimiskäsitys siitä, että oppiminen on mielen tietoverkoston rakentamista (taulukko 1). Konstruktiivinen käsitys korostaa oppijan omaa aktiivisuutta oppimisprosessissa. Oppimisen tarve syntyy opiskelijasta, hänen tietojensa puutteista ja
OPPIMINEN (SEN BIOLOGINEN PERUSTA? (GEENIT, AIVOJEN ... - Coggle
coggle.it › diagram › WQIxJhZO_QABojXvoppiminen (sen biologinen perusta? (geenit, aivojen pitkÄaikais kehitys,…: oppiminen (sen biologinen perusta?, behavioristinen oppiminen?, motivaatio, oppimisen sÄÄtely, kognitiivis-konstruktiivinen oppimiskÄsitys, opiskelustrategiat, sosiokulttuurinen oppiminen, mitÄ on oppiminen?)
Erilaiset Oppimiskäsitykset - Peda.net
peda.net › id › dc2372a03bbOppimiskäsitys on käsite, joka avaa ihmisten erilaista oppimista. Se pohjautuu ihmiskäsitykseen ja ohjaa opettajan työtä. Perinteinen pedagoginen tutkimus jakaa oppimiskäsitykset neljään eri kategoriaan. Nämä ovat behavioristinen, kognitiivinen, konstruktivistinen ja kontekstuaalinen oppiminen. OPPIMISKÄSITYKSET