Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus – Diakonia ...
www.diak.fi › osaamisen-paivittajalle › erikoistumisAsiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus. Avun ja tuen tarpeet ovat entistä monimuotoisempia. Ihmisten haasteellisiin elämäntilanteisiin voi liittyä esimerkiksi koulutus- tai työelämästä syrjääntymistä, toimeentulo-ongelmia sekä vaikeuksia mielenterveyden ja päihteiden käytön hallinnassa. Asiakas- ja palveluohjauksen työmuotoja, -käytäntöjä ja -menetelmiä sekä sosiaali- ja terveysalan ammatillista osaamista tulee kehittää, jotta asiakkaiden palveluntarpeet ...
Palveluohjaajan rooli | Suomen palveluohjausyhdistys ry
www.palveluohjaus.fi › mita-palveluohjaus-onPalveluohjaajan rooli. "Kun asiakas ottaa yhden askeleen eteenpäin, palveluohjaaja ottaa kaksi askelta taaksepäin." - Merja Tuominen, palveluohjaaja. Palveluohjaajan työ edellyttää sosiaali- tai terveydenhoitoalan peruskoulutusta sekä kokemusta siitä asiakasryhmästä, jonka palveluohjaajana toimitaan. Palveluohjaaja tarkastelee maailmaa asiakkaan silmin kokonaisvaltaisesti eikä työntekijänä, joka on koulutuksensa tai työtehtävänsä puolesta vastuussa tietyistä palveluista tai ...
Palveluohjaus- täydennyskoulutus | Turun yliopisto
www.utu.fi › fi › yliopistoKirsi Kero, Palveluohjaaja Joulukuussa 2021 Palveluohjauksen täydennyskoulutuksesta valmistui ennätykselliset 53 uutta asiantuntijaa! Palveluohjauksen täydennyskoulutus antoi uutta potkua elämään ja uuteen työhön, johon minut vakinaistettiin vuoden 2022 alussa. Palveluohjauksen prosessi ja eri palvelukanavat tulivat tutuiksi.
Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus - SAMK ...
www.samk.fi › opiskelu › asiakas-ja-palveluohjauksenAsiakas- ja palveluohjauksenerikoistumiskoulutus 30 op. Asiakas- ja palveluohjauksen. erikoistumiskoulutus 30 op. Palveluohjaaminen on sosiaali- ja terveysalalla käytetty asiakaslähtöinen ja asiakkaan etua korostava toimintamalli ja työtapa. Tavoitteena on asiakkaan ja palveluohjaajan yhteistyönä tunnistaa asiakkaan yksilölliset tarpeet ja voimavarat sekä järjestää asiakkaalle hänen tarvitsemansa palvelut ja tuki käytettävissä olevien resurssien avulla.