sinä etsit:

oppimisen teoria

OPPIMINEN JA OPPIMISKÄSITYKSET
users.jyu.fi/~rantamak/Pedagoginen_johtaminen/Etelapelto.pdf
Sos.oppimisen teoria ..(jatk.2): Oppiminen : *luo uusia rakenteita: yhteisöjen jatkuvuus ja joustavuus molemmat tärkeitä *on kokemuksellista ja sosiaalista: oma kokemus vs. yhteisö, joka määrittelee siinä vaadittavat kompetenssit *muuttaa identiteettiämme (sitä mitä olemme) ja sitä kautta kykyämme osallistua ’maailman menoon’
Oppimisen teoriasta pedagogisiin ratkaisuihin: Johdanto
tievie.oulu.fi › verkkopedagogiikka › luku_6
6. Oppimisen teoriasta pedagogisiin ratkaisuihin Johdanto . Tässä osuudessa käsitellään oppimisen teorian käytännön sovelluksia etenkin opetuksen järjestäjän näkökulmasta.
Sosiaalisen oppimisen, mielenkiintoinen teoria Albert Bandura
https://fi.psychologyinstructor.com/sosiaalisen-oppimisen...
Sosiaalisen oppimisen teoriaa kutsutaan usein "sillaksi" perinteisen oppimisteorian (eli käyttäytymismallin) välillä) ja kognitiivinen lähestymistapa.
Oppimisen teoriat–opetuksen kehittäjän tuki vai taakka?
https://www.duodecimlehti.fi › duo80172
Oppimisen teoriat–opetuksen kehittäjän tuki vai taakka? Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim. 1998;114(7):699. Katsaukset. Tuuli Nikkarinen. Spiraaleja vai ...
Albert Banduran sosiaalisen oppimisen teoria - Related Content
https://fi.reoveme.com › kuinka-sosiaalinen-oppimisteo...
Behavioristit ehdottivat, että kaikki oppiminen oli seurausta suorasta kokemuksesta ympäristöön yhdistyksen ja vahvistamisen kautta. Vaikka Banduran teoria on ...
Resurssivideot: Oppimisen teoriaa - YouTube
www.youtube.com › watch
Tämä videoluento käsittelee muutamaa yleisintä oppimisteoriaa, behaviorismia, kognitiivisia teorioita ja kokemuksellisen oppimisen mallia. Onko oppimisteorio...
Brunerin mukaan oppimisen teoriat / Koulutus- ja ...
fi.sainte-anastasie.org › articles › educacin-y
Brunerin mukaan oppimisen teoriat Amerikkalainen psykologi ja pedagogi Jerome Bruner kehittivät 1960-luvulla a konstruktivistisen oppimisen teoria, tunnetaan oppimisen avulla. Tämän teorian pääpiirre on se, että se edistää sitä, että opiskelija hankkii itselleen tiedon.
Sosiaalipsykologian klassikkojen esittelyjä - Helsingin ...
https://www.avoin.helsinki.fi/oppimateriaalit/sosiaalipsykologia/bandura.htm
Kognitiivisen sosiaalisen oppimisen teorian mukaan esiintyy prosesseja, jotka selittävät ihmisten havaintoja tehdessään voivan abstrahoida yhteisiä piirteitä näennäisen erilaisista reaktioista ja näin muodostaa käyttäytymiskaavoja, jotka ylittävät kaikki heidän kokemansa ärsykkeet.
Sosiaalisen oppimisen, mielenkiintoinen teoria Albert Bandura
fi.psychologyinstructor.com › sosiaalisen
Sosiaalisen oppimisen teoriaa kutsutaan usein "sillaksi" perinteisen oppimisteorian (eli käyttäytymismallin) välillä) ja kognitiivinen lähestymistapa.
OPPIMINEN JA OPPIMISKÄSITYKSET
users.jyu.fi › ~rantamak › Pedagoginen_johtaminen
Sos.oppimisen teoria ..(jatk.2): Oppiminen : *luo uusia rakenteita: yhteisöjen jatkuvuus ja joustavuus molemmat tärkeitä *on kokemuksellista ja sosiaalista: oma kokemus vs. yhteisö, joka määrittelee siinä vaadittavat kompetenssit *muuttaa identiteettiämme (sitä mitä olemme) ja sitä kautta kykyämme osallistua ’maailman menoon’
Oppimisteoria – Wikipedia
https://fi.wikipedia.org/wiki/Oppimisteoria
Oppimisteorialla tarkoitetaan teoreettista mallia siitä, miten ihminen tai muu organismi oppii. Oppimisteorian ohella käytetään käsitettä oppimiskäsitys. Käsitys oppimisesta on muuttunut aikakausien mukaan. Perusoppimisprosesseina voidaan nähdä: Oppiminen ymmärtämään, miten
8. Oppimisen teoriasta oppimisympäristöön - WordPress.com
https://oppiohja.files.wordpress.com › 2009/03
Oppimisen teoriasta opettamisen malleihin. Prof. Sanna Järvelä. Yhteisöllinen oppiminen, oppimisyhteisöt, vastavuoroinen opettaminen, tutkiva oppiminen, ...
ROKL2309 Opetuksen ja oppimisen teoria | Opinto-opas
https://opas.peppi.utu.fi › opintojakso › ROKL2309
ROKL2309-3005 Opetuksen ja oppimisen teoria ... kuvaileva ja normatiivinen näkökulma opetukseen ja oppimiseen; erilaiset opetus- ja oppimisympäristöt ...
Teoreettisia ja käsitteellisiä näkökulmia opetustyöhön - TLC
https://www.tuni.fi › suunnittelu › pedagogisia-ratkaisuja
Eri oppimisen teoriat (theories of learning; learning theory) selittävät oppimista tieteelliseen tutkimukseen pohjaten. Ne sisältävät ”tietoa ja tiedon ...
Oppimisen teoriasta pedagogisiin ratkaisuihin: Johdanto
tievie.oulu.fi/verkkopedagogiikka/luku_6/johdanto.htm
Oppimisen teoriasta pedagogisiin ratkaisuihin Johdanto . Tässä osuudessa käsitellään oppimisen teorian käytännön sovelluksia etenkin opetuksen järjestäjän näkökulmasta. Painopiste on sellaisissa pedagogisissa sovelluksissa, joita voidaan käyttää ...
Oppimisteoria – Wikipedia
fi.wikipedia.org › wiki › Oppimisteoria
Oppimisteoria Oppimisteorialla tarkoitetaan teoreettista mallia siitä, miten ihminen tai muu organismi oppii. Oppimisteorian ohella käytetään käsitettä oppimiskäsitys. Käsitys oppimisesta on muuttunut aikakausien mukaan. Perusoppimisprosesseina voidaan nähdä: Oppiminen ymmärtämään, miten ympäristön tapahtumat liittyvät toisiinsa.
Erilaiset Oppimiskäsitykset - Peda.net
https://peda.net › ...
Oppimiskäsitys on käsite, joka avaa ihmisten erilaista oppimista. Se pohjautuu ihmiskäsitykseen ja ohjaa opettajan työtä. Perinteinen pedagoginen tutkimus ...
OPPILAIDEN ENNAKKOKÄSITYKSET - Kasvatustieteellinen ...
https://www.edu.helsinki.fi › malu › kirjasto › ennakko
Kognitiivisesti suuntautuneet oppimisen teoriat tarkastelevat lähinnä oppilaan ... Piaget'n teorian pohjalta tarkasteltuna oppimiseen liittyy aktiivinen ...
Oppimisteoria - Wikipedia
https://fi.wikipedia.org › wiki › Oppimisteoria
Oppimisteorian ohella käytetään käsitettä oppimiskäsitys. Käsitys oppimisesta on muuttunut aikakausien mukaan. Perusoppimisprosesseina voidaan nähdä: Oppiminen ...
Uudistavan oppimisen teoriaa - Peda.net
https://peda.net/.../Uudistavan_oppimisen_teoriaa.pdf
Transformatiivisen oppimisen suuntauksia Psykokriittinen lähestymistapa: • Kriittinen reflektio, rationaalinen ajattelu, yksilötason oppiminen (esim. Mezirow). Sosio-emansipatorinen lähestymistapa: • Reflektio ja dialogi, kohteena tosielämän ongelmat, voimaantuminen, muutos sekä oppijan maailmankuvassa että yhteiskunnassa, opettajat