Henkilöstön kehittäminen – Wikipedia
https://fi.wikipedia.org/wiki/Henkilöstön_kehittäminenOsaamisen kehittämisestä puhutaan usein yrityksissä vielä nimellä henkilöstön kehittäminen (HRD). Perimmäisenä ajatuksena on, että yrityksen toiminnan ehtona oleva osaaminen on ihmisten osaamista, jota kehittämällä voidaan rakentaa yrityksen osaamista. Henkilöstön kehittämisestä käytetään myös nimeä inhimillisten voimavarojen kehittäminen ja laajemmissa määritelmissä tähän on yhdistetty myös organisaation kehittäminen ja uraanliittyvä kehittäminen…
Henkilöstön kehittäminen ja johtaminen
www.jytyliitto.fi › fi › tyosuhdeEsimiehen tulee tuntea lait ja sopimukset, suositukset ja asetukset, johtaa työhyvinvointia, osaamista, muutosta ja kehittämistä. Pitää hoitaa kokoukset, talous ja suunnittelu. Pitää johtaa ja valvoa työtä ja vieläpä suojella työntekijöitä. Perehdyttää, ohjata ja opastaa, tehdä päätöksiä, perustella ne ja kantaa niistä vastuu.