Koulussa kestävä kehitys tarkoittaa koko työyhteisön jäsenten työviihtyvyyttä, -hyvinvointia ja -turvallisuutta. Suunnitelmassa painottuvat lähinnä ekologinen ja taloudellinen kestävyys sekä joiltakin osin myös sosiaalinen kestävyys.
Sosiaalisessa kestävyydessä pyritään estämään kaikenlainen syrjäytyminen. Jokaisella lukiolaisella tulee olla oikeus osallistua itseään koskevaan päätöksentekoon ja olla mahdollisuus parantaa omaa työ- ja elinympäristöään.
Sosiaalisen kestävän kehityksen tukemiseksi tehdyt hankinnat (pöytäfutis, pingispöytä); Käsipapereiden tuhlausta vähentävä julistekampanja; Vaikuttamiskanavan ...
VerkkoSosiaalinen kestävyys on yksi kestävän kehityksen neljästä ulottuvuudesta. Se tarkoitetaan hyvinvoinnin edellytysten siirtymistä ja kehittymistä sukupolvelta toiselle. …
Koko kouluyhteisön omat kestävän kehityksen tavoitteet vuoteen 2030 (koko kouluyhteisö). • Veden kiertokulku (7.lk) ... Sosiaalisten taitojen kehittyminen.
Mikä kulttuurin vuosikello? Mikä kulttuurinen kestävyys? ... Mikä kulttuurin vuosikello? Mikä kulttuurinen kestävyys? Kuukaudet · Tammikuu · Helmikuu · Maaliskuu ...
Oct 15, 2018 · Kestävän kehityksen opetuksella tarkoitetaan opetusta, jonka tavoitteet ja sisällöt liittyvät kestävään kehitykseen. Sen tehtävänä on edistää niin ekologista, taloudellista, kulttuurista kuin sosiaalista kestävyyttä.
VerkkoKulttuurisen kestävyyden huomioiminen päiväkodin arjessa tukee lapsen kasvua ja kehitystä Keskiössä on lapsen kulttuuri-identiteetin tukeminen ja lapsen kulttuuristen oikeuksien kunnioittaminen …
Moninaisten kulttuuriperintöjen tutkiminen, välittäminen ja uudentaminen ovat keskiössä sosiaalisesti ja kulttuurisesti kestävän tulevaisuuden rakentamisessa.
Verkko”Hyvä koulutus” kuuluu sosiaalisen kestävyyden tavoitteisiin. Pyrkimyksenä on taata kaikille avoin, tasa-arvoinen ja laadukas koulutus sekä elinikäiset oppimismahdollisuudet. Erot …
Kestävä kehitys koostuu ekologisesta, sosiaalisesta, taloudellisesta ja kulttuurisesta ulottuvuudesta. Ne näkyvät koulun arjessa monin eri tavoin. Vastuu ympäristöstä on kestävän kehityksen kivijalka. Keke ei ole vain jätteiden lajittelua, vaan siihen liittyvät monet koulun kehittämiskohteet ja painopistealueet.
”Hyvä koulutus” kuuluu sosiaalisen kestävyyden tavoitteisiin. Pyrkimyksenä on taata kaikille avoin, tasa-arvoinen ja laadukas koulutus sekä elinikäiset oppimismahdollisuudet. Erot koulunkäyntimahdollisuuksissa vaikuttavat koko elämän ajan ja rajaavat mahdollisuuksia.
VerkkoSosiaalisesti kestävä kehitys tarkoittaa sitä, että hyvinvoinnin edellytykset siirtyvät sukupolvelta toiselle. Sen tavoitteena on vähentää eriarvoisuutta hyvinvoinnissa, …
VerkkoSosiaalinen kestävyys on yksi kestävän kehityksen neljästä ulottuvuudesta. Se tarkoitetaan hyvinvoinnin edellytysten siirtymistä ja kehittymistä sukupolvelta toiselle. Sen tavoitteena on vähentää …
VerkkoPerusopetuksen yläluokilla pohdintaan otetaan kestävän kehityksen sosiaaliset ja kulttuuriset sekä taloudelliset ja ekologiset edellytykset käytännön esimerkeillä. …
VerkkoOpetushallituksen kestävän kehityksen oppaan tarkoituksena on tarjota tietoa ja tukea kestävyyden eri ulottuvuuksista ja niiden saavuttamisesta kasvatus- ja …
VerkkoKestävän kehityksen periaatteet pyritään ottamaan huomioon koulumme työyhteisön arjessa päivittäin eri tavoin. Kestävä kehitys voidaan jakaa neljään eri osa …
VerkkoEnsisijainen vastuu Agenda 2030:n toimeenpanosta on valtioilla. Jotta tavoitteet kuitenkin saavutetaan, tarvitaan hallinnon, yksityissektorin, kansalaisyhteiskunnan, koulujen ja kansalaisten laajaa osallistumista. …
Sosiaalinen kestävyys on yksi kestävän kehityksen neljästä ulottuvuudesta. Se tarkoitetaan hyvinvoinnin edellytysten siirtymistä ja kehittymistä sukupolvelta toiselle. Sen tavoitteena on vähentää eriarvoisuutta yksilöiden hyvinvoinnissa ja osallisuudessa.
Jun 2, 2022 · Mikko Kautto ja Laura Metso (2008) [3] toteavat, että sosiaalisen kestävyyden määrittelyssä korostuvat oikeudenmukaisuus ja tasa-arvo, ihmisten mahdollisuudet vaikuttaa omaan elämäänsä ja ihmisten yhteisöllisen identiteetin vahvistaminen.
Koulun ja yhteisöllinen toimintakulttuuri, toimiva vuorovaikutus ja oppilaiden osallisuus ovat yhteydessä sekä oppilaiden opiskelutaitoihin, koulu-uupumukseen ...