Palvelutarpeen arvioinnin määräajat. Palvelutarpeen arviointi on aloitettava viimeistään seitsemäntenä arkipäivänä yhteydenotosta, jos kyseessä on. erityistä tukea tarvitseva lapsi tai; henkilö, joka saa vammaisetuuksista annetun lain mukaista ylintä hoitotukea. Arviointi on tehtävä loppuun viiveettä.
Palvelutarpeen arvion tekee sosiaalialan ammattilainen, joka tuntee ikääntyneiden tarpeet ja palvelut. Lisäksi suunnittelemme kanssasi palvelukokonaisuuden, ...
Jan 1, 2023 · Palvelutarpeen arviointi Jos iäkäs ihminen tarvitsee kotihoitoa, omaishoitoa, asumispalveluja, laitoshoitoa, vammaispalveluja, toimeentulotukea tai muita sosiaalihuollon palveluja, näiden myöntämistä varten hyvinvointialueen viranomainen arvioi palveluntarpeen. Terveyspalvelut
VerkkoPalvelutarpeen arvioinnin sisältö. Palvelutarpeen arviointi sisältää. yhteenvedon asiakkaan tilanteesta ja sosiaalipalvelujen ja erityisen tuen tarpeesta; …
VerkkoVanhusten palvelutarpeen arviointi. Palvelutarpeen arviointi tarkoittaa ikääntyneen henkilön tuen ja palvelujen tarpeen selvittämistä. Arvioinnilla varmistetaan, että …
VerkkoRAI-järjestelmä on standardoitu tiedonkeruun ja havainnoinnin välineistö, joka on tarkoitettu vanhus- tai vammaispalvelun asiakkaan palvelutarpeen arviointiin sekä hoito-, kuntoutus- ja …
VerkkoTällä sivulla kerrotaan tiiviisti vanhuspalvelujen tilasta ja kehityksestä Suomessa. Tietoa vanhuspalveluista kerätään Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen Vanhuspalvelujen …
VerkkoVanhusten palvelutarpeen arviointi. Palvelutarpeen arviointi tarkoittaa ikääntyneen henkilön tuen ja palvelujen tarpeen selvittämistä. Arvioinnilla varmistetaan, että …
Vanhusten palvelutarpeen arviointi. Palvelutarpeen arviointi tarkoittaa ikääntyneen henkilön tuen ja palvelujen tarpeen selvittämistä. Arvioinnilla varmistetaan, että ikäihmiset saavat apua ajoissa. Samalla tarjotaan tietoa palveluista ja opastetaan niiden hakemiseen. Jokaisella 75 vuotta täyttäneellä henkilöllä on lakisääteinen ...
Palvelutarpeen arviointi tarkoittaa ikääntyneen henkilön tuen ja palvelujen tarpeen selvittämistä. Arvioinnilla varmistetaan, että ikäihmiset saavat apua ...
VerkkoRAI-järjestelmän avulla asiakkaiden palvelutarpeet selvitetään yhdenmukaisesti, kattavasti ja monipuolisesti. RAI tulee sanoista Resident Assessment Instrument, ja sen avulla palvelut pystytään …
Kun palvelutarve on kartoitettu, tehdään yleensä asiakas- tai muu vastaava suunnitelma, ellei suunnitelman laatiminen ole ilmeisen tarpeetonta esimerkiksi henkilön vähäisen palvelutarpeen takia. Jos asiakkaalle myönnetään palveluja, kunta/kuntayhtymä tekee aina palvelupäätöksen.
Kunta myöntää ikääntyneille asukkailleen vanhuspalveluita palvelutarpeen arvioinnin perusteella. Arviointi tehdään yhteistyössä ikääntyneen, sekä tarvittaessa hänen omaistensa kanssa. Palvelutarpeen arvioinnissa kartoitetaan ikääntyneen omia voimavaroja, sekä tuen ja palveluiden tarvetta.
Vanhussosiaalityön avulla autamme ikääntyneitä ja heidän omaisiaan erilaisissa ongelmatilanteissa. Ohjaamme, neuvomme ja avustamme: asumiseen liittyvissä kysymyksissä. palvelujen järjestelyyn liittyvissä asioissa. sosiaaliturvaan liittyvien asioiden selvittelyssä ja taloudellisten etuuksien hakemisessa. Ensineuvo puh. 05 352 2370.