Toimintakyvyn arviointi selkokielellä - THL
thl.fi › fi › webToimintakyvyn arvioinnit ovat hyvin erilaisia. Terveydenhuollon ammattilaiset voivat arvioida esimerkiksi kävelykykyäsi tai muistiasi. Arvioinnissa käytetään muun muassa kyselylomakkeita tehtäviä erilaisia mittauksia Jos sinun täytyy valmistautua arviointiin, saat ohjeet etukäteen. Tärkeää on, että arvioit myös itse omaa toimintakykyäsi.
Toimintakyvyn arviointi
https://www.kaypahoito.fi/nix0052215.9.2016 · Toimintakyvyn arviointi on tärkeä osa muistihäiriöpotilaan tutkimusta. Hoidon ja kuntoutuksen seurannassa muutokset päivittäisessä selviytymisessä ovat tärkeitä hoidon vaikuttavuuden merkkejä. Päivittäisen selviytymisen ja sosiaalisen toimintakyvyn arvioinnissa on käytetty useita erilaisia asteikkoja.
Toimintakyvyn arviointi - THL
thl.fi › fi › webToimintakyvyn arviointi on tärkeä osa muun muassa sosiaali- ja terveysalan ja työvoimahallinnon ammattilaisten työtä. He arvioivat erilaisten menetelmien avulla asiakkaidensa toimintakykyä. Toimintakyvyn arvioinnissa kerätään, yhdistetään ja tulkitaan sekä kuvailevaa tietoa että mittaus- ja arviointituloksia.
Miten valitsen toimintakyvyn mittarin? - THL
thl.fi › fi › webNäitä tapoja ovat esimerkiksi havainnointi haastattelu kysely testi tai mittaus edellisten yhdistelmä Havainnointi sekä haastattelu, joka perustuu avoimiin kysymyksiin tai keskusteluteemoihin, ovat toimintakyvyn kuvailevaa eli laadullista arviointia. Laadullisilla menetelmillä saat tietoa, jota ei voi saada muilla menetelmillä.
Arvioinnin perusteita - THL
thl.fi › fi › webToimintakyvyn arvioinnissa käytetään sekä yleisiä mittareita että tietyille sairausryhmille tarkoitettuja mittareita. Kun valitset mittaria, mieti, mikä on asiakkaan ongelma ja arvioinnin tarkoitus. TOIMIA-tietokannasta löydät koottua tietoa mittareista ja toimintakyvyn arvioinnista. Etsi toimintakyvyn mittareita TOIMIA-tietokannasta.
Toimintakyvyn arviointi | Hyvinvoivaamis.fi
hyvinvoivaamis.fi › menetelmapankki › hyvatToimintakykyarvio on oppilaanohjauksen ja opetuksen työväline. Sen tarkoituksena on selvittää oppilaan ja hänen arjessaan toimivien yhteinen näkemys oppilaan toimintakyvystä. Toimintakykyarvion tietoa voidaan käyttää opetuksen ja siihen liittyvän tuen järjestämisen, oppilaanohjauksen sekä esimerkiksi pedagogisten asiakirjojen laatimisen tukena.