sinä etsit:

kouluhyvinvointi

Kouluhyvinvointi – miten voidaan tukea ja mitä tehdä, kun ...
https://bulletin.nmi.fi › 2021/03/02 › kouluhyvinvoint...
Viime aikoina kouluissa on kiinnitetty oppimisen lisäksi yhä enemmän huomiota hyvinvointiin. Hyvinvoinnin taso ennustaa oppimistuloksia, ja ...
Asiasana: kouluhyvinvointi
https://www.utu.fi › taxonomy › term
Opettajat ja kouluterveydenhoitajat toivovat lisää keinoja mielenterveyden tukemiseen kouluissa – Verkkopohjaiset tukiohjelmat lupaava menetelmä ...
Kouluhyvinvointi – miten voidaan tukea ja mitä tehdä, kun ...
bulletin.nmi.fi › wp-content › uploads
Kouluhyvinvointi tasaisuudesta huolimatta oppiminen vaihteli tässä ryhmässä runsaasti: osalla oli oppimisen vaikeuksia tai heikot akateemiset perustaidot ja osalla taas suoriutuminen oli erittäin hyvää. 3. alaryhmä – Kouluhyvinvoinnin on-gelmat näyttävät myös kasautuvan. Vajaat 10 prosenttia nuorista ei ol-
Kouluhyvinvointi – miten voidaan tukea ja mitä tehdä, kun ...
bulletin.nmi.fi › 2021/03/02 › kouluhyvinvointi
Mar 2, 2021 · Kouluhyvinvointi – miten voidaan tukea ja mitä tehdä, kun ongelmia ilmenee? Pauliina Parhiala Vastaväittäjänä toimi professori Marja Vauras (Turun yliopisto) ja kustoksena apulaisprofessori Minna Torppa (Jyväskylän yliopisto).
Kouluhyvinvointi
https://www.utu.fi › yliopisto › ope-erko › kouluhyvi...
Koulun sosiaaliset suhteet tuovat yhteisöllisyyden ja osallisuuden tunteita, omaehtoisuus itsenäisyyttä ja omien päämäärien tavoittelua ja uusien asioiden ...
Koulun hyvinvointiprofiili
koulunhyvinvointiprofiili.fi
Tutkimukseen perustuva. Kyselyt perustuvat Koulun hyvinvointimalliin. Ensijulkaisu Health Promotion International 2002 (Konu and Rimpelä Vol. 17, page 83) [1-2]. Malli yhdistää sosiologista, kasvatustieteellistä ja terveystieteellistä tutkimusta. lisätietoa.
Tutkimus paljasti järkyttävät luvut nuorten …
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008170933.html
Tutkimuksen mukaan kouluhyvinvointi väheni 12–13-vuotiaiden ikäryhmässä 74 prosentilla ja parani 26 prosentilla. Vastaavat luvut 14–15-vuotiaiden ikäryhmässä olivat 84 ja 16 prosenttia. Tutkimus …
Kouluhyvinvointi on monen tekijän summa - JYX
https://jyx.jyu.fi › handle
Tarkoituksena on tarkastella kouluhyvinvointiin vaikuttavia osatekijöitä ja niistä koostuvia hyvinvoinnin ulottuvuuksia. Keskeisenä teoreettisena perustana ...
Koulun hyvinvointiprofiili
https://koulunhyvinvointiprofiili.fi/kaytto-ohjeet
VerkkoSalasanan uusiminen. Siinä valitettavassa mutta todennäköisessä tapauksessa, että olet unohtanut salasanasi, voit asettaa sen Salanan uusiminen -sivun kautta. Palvelu, joka auttaa sinua arvioimaan ja …
Tutkimus paljasti järkyttävät luvut nuorten ...
https://www.is.fi › kotimaa › art-2000008170933
Kouluhyvinvointi voi ennakoida hyviä arvoja ja hyvät arvosanat kouluhyvinvointia. – Ne luovat positiivisia tai negatiivisia kehiä, Salmela ...
”NÄIN ME ONNISTUMME YHDESSÄ” Kouluhyvinvointia ...
https://www.theseus.fi › TMP.objres.216.pdf
Kehittämis- hankkeen aikana parannettiin oppilaiden kouluhyvinvointia puuttumalla mm. välituntiturvallisuuteen ja perustamalla kouluun vanhempainyhdistys.
KOULUHYVINVOINTI SUUREN JA PIENTEN KOULUJEN ...
https://trepo.tuni.fi › handle › KorteLaura
Kouluhyvinvointia on tutkittu jonkin verran 2000-luvun jälkeen ja siitä on luotu erilaisia teorioita sen edistämiseksi. Kouluhyvinvoinnin lisäksi on tärkeää ...
Tohtorinväitös nuorten kouluhyvinvoinnin kehityksestä ja ...
https://www.abo.fi › Pääsivu › 6. Uutiset
Väitöskirjan kolme osatutkimusta osoittivat, että suurella osalla suomalaisista oppilaista on suhteellisen myönteinen ja pysyvä kouluhyvinvointi ...
Koulun hyvinvointiprofiili
https://koulunhyvinvointiprofiili.fi
VerkkoTutkimukseen perustuva. Kyselyt perustuvat Koulun hyvinvointimalliin. Ensijulkaisu Health Promotion International 2002 (Konu and Rimpelä Vol. 17, page 83) [1-2]. Malli yhdistää …
Opiskeluhuolto ja hyvinvointi | Opetushallitus
https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/opiske…
VerkkoOpiskeluhuollolla tarkoitetaan oppilaan ja opiskelijan hyvän oppimisen, psyykkisen ja fyysisen terveyden sekä sosiaalisen hyvinvoinnin edistämistä ja ylläpitämistä sekä niiden edellytyksiä lisäävää toimintaa koulu- ja …
Kouluhyvinvointi – mitä voidaan huomioida ennakolta ja mitä ...
finrainfo.fi › wp-content › uploads
Kouluhyvinvointi – mitä voidaan huomioida ennakolta ja mitä tehdä, kun ongelmia ilmenee? Viime aikoina kouluissa on kiinnitetty yhä enemmän huomiota hyvinvointiin oppimisen lisäksi. Hyvinvoinnin on tunnustettu ennustavan oppimistuloksia, ja kouluaikaisella hyvinvoinnilla on pit-käaikainen vaikutus suuntaamaan koko loppuelämää.
JYX - Kouluhyvinvointi : miten voidaan tukea ja mitä tehdä, kun ...
https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/88471
VerkkoHyvinvoinnin taso ennustaa oppimistuloksia, ja kouluaikaisella hyvinvoinnilla on vaikutus koko loppuelämään. Koululla on myös havaittu olevan suuri rooli oppilaiden …
Oppilaiden hyvinvointi koulussa - Trepo - Tampereen yliopisto
https://trepo.tuni.fi › handle
Tutkimuksen tavoitteena on ollut selkiyttää kouluhyvinvoinnista käytävää keskustelua sekä tuottaa väline kouluhyvinvoinnin arviointiin.
Kouluhyvinvointi – miten voidaan tukea ja mitä tehdä, kun ongelmia ...
https://bulletin.nmi.fi/wp-content/uploads/2022/10/Bulletin_3_202…
VerkkoHyvinvoinnin taso ennustaa oppimistuloksia, ja kouluaikaisella hyvin- voinnilla on vaikutus koko loppuelämään. Koululla on myös havaittu olevan suuri rooli oppilaiden hyvinvoinnin …
Koulu - enemmän kuin oppimisen paikka | VSLJ ry
https://vslj.fi/kouluhyvinvointi
Koulussa viihtyminen vähentää myös riskiä ahdistua ja masentua. Kouluhyvinvointi vaikuttaa siis suoraan ja välillisesti sekä nuorten henkiseen että fyysiseen hyvinvointiin. Kouluhyvinvointi on keskeinen tekijä oppivelvollisuuden suorittamisessa, mutta se on tärkeä myös peruskoulun … Näytä lisää
Kouluhyvinvointi – mitä voidaan huomioida ennakolta ja mitä tehdä ...
https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2021/03/2020_3_Parhiala.pdf
VerkkoKouluissa seulotaan hyvinvoinnin oireita ainakin 8.-luokan terveystarkastuksessa, mutta se, mitä oppilaille tapahtuu seulonnan jälkeen, vaihtelee kouluittain. Tällä hetkellä …
JYX - Kouluhyvinvointi : miten voidaan tukea ja mitä tehdä ...
jyx.jyu.fi › handle › 123456789
Hyvinvoinnin taso ennustaa oppimistuloksia, ja kouluaikaisella hyvinvoinnilla on vaikutus koko loppuelämään. Koululla on myös havaittu olevan suuri rooli oppilaiden hyvinvoinnin tukemisessa sekä hyvinvoinnin lisäämisessä. Oppimisen ohella koulussa korostetaan hyvinvoinnin, ilon ja motivaation merkitystä.
Koulu - enemmän kuin oppimisen paikka
https://vslj.fi › Kategoria: Blogi
Kouluhyvinvointi on keskeinen tekijä oppivelvollisuuden suorittamisessa, mutta se on tärkeä myös peruskoulun jälkeen toisen asteen opiskelussa.
Hyvinvointi parantaa oppimisen edellytyksiä | Atea
https://www.atea.fi/artikkelit-ja-tutkimukset/2020/kouluhyvinvointi...
Mitä kouluhyvinvointi tarkoittaa? Tilaisuudessa käytiin läpi myös illan teeman konkreettista merkitystä: mitä on hyvinvointi koulussa. Kouluhyvinvoinnin …
Kouluhyvinvointi : miten voidaan tukea ja mitä tehdä, kun ...
converis.jyu.fi › converis › portal
Mar 2, 2021 · A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä Kouluhyvinvointi : miten voidaan tukea ja mitä tehdä, kun ongelmia ilmenee? (2020)Parhiala, P. (2020).
Kouluhyvinvointi : miten voidaan tukea ja mitä tehdä, kun ongelmia ...
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/43508913?lang=fi_FI
Parhiala, P. (2020). Kouluhyvinvointi : miten voidaan tukea ja mitä tehdä, kun ongelmia ilmenee?. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, …