sinä etsit:

kognitiivinen oppimiskäsitys

Ongelmakeskeinen opetus, ongelmalähtöinen oppiminen ...
https://www.duodecimlehti.fi › duo40341
Kognitiivisen psykologian mukaan oppiminen on prosessi, jossa muodostuu jäsentyneitä tietorakenteita (Schmidt 1993). Oppiminen tapahtuu ymmärtämisen ...
Behavioristinen, kognitiivinen, humanistinen ja konstruktiivinen ...
http://users.jyu.fi/~pjmoilan/pofo2010/material/Oppimisk%…
VerkkoKognitiivinen oppi-miskäsitys Tehtävät mukautetaan opiskelijan kokemuksiin, elämän historiaan. Tietäminen on motiivi sinänsä. Motivaatio on sisäistä. Painopiste tiedon prosessoinnissa ja omaksumisessa. Oppiminen on sosiaalista. Humanistinen oppi …
Kognitiivinen oppimiskäsitys – Ihmis- ja oppimiskäsitykset ...
disco.teak.fi › anttila › kognitiivinen-oppimiskasitys
Kognitiivinen oppimiskäsitys kiinnittää huomion oppijan sisäisiin tekijöihin: Oppimisprosessiin; Oppimisstrategioihin; Kognitiivisten rakenteiden kehittymiseen; Muististrategioiden kehittelyyn; Merkitysyhteyksien kehittelyyn; Metakognitiivisiin taitoihin; Oppimaan oppimiseen
Kognitiivinen oppimiskäsitys – Ihmis
https://disco.teak.fi › kognitiivinen-oppimiskasitys
Taustaa. 1950-luvulta lähtien oppijan kognitiiviset prosessit alkoivat kiinnostaa oppimisen tutkijoita. Tämä oli vastareaktio behaviorismiin.
Erilaiset Oppimiskäsitykset
https://peda.net › ...
Oppimiskäsitys on käsite, joka avaa ihmisten erilaista oppimista. ... Nämä ovat behavioristinen, kognitiivinen, konstruktivistinen ja kontekstuaalinen ...
Opetusohjelmien suunnittelu ja oppimiskäsitykset
https://www.cs.helsinki.fi › klsem01 › vuorinen
Kognitiivisen käsityksen mukaan oppiminen on mielessä olevien tietorakenteiden (skeema, mentaalimalli) luomista ja uudelleenjärjestelyä. Tiedon ...
Erilaiset Oppimiskäsitykset - Peda.net
peda.net › id › dc2372a03bb
Oppimiskäsitys on käsite, joka avaa ihmisten erilaista oppimista. Se pohjautuu ihmiskäsitykseen ja ohjaa opettajan työtä. Perinteinen pedagoginen tutkimus jakaa oppimiskäsitykset neljään eri kategoriaan. Nämä ovat behavioristinen, kognitiivinen, konstruktivistinen ja kontekstuaalinen oppiminen. OPPIMISKÄSITYKSET.
Erilaiset oppimiskäsitykset - Teoriaa
http://opettajapolku.blogspot.com › 2015/02 › erilaiset...
Tehtävässä keskityttiin viiteen oppimiskäsitykseen: behavioristinen, humanistinen, kognitiivinen, konstruktivistinen ja sosiokulttuurinen.
OPPIMISKÄSITYKSISTÄ SOPIVIIN OPETUSMENETELMIIN - Theseus
www.theseus.fi › bitstream › handle
2003, 139 - 140.) Oppimiskäsitys puolestaan on selitys tai teoria siitä, mitä oppiminen on, miten se tapahtuu ja millaisia tekijöit ä siihen liittyy. Oppimiskäsitys on kaiken opetuksen ja oppimisen pohjana. (Leppisaari 2003.) ’Ihmiskäsitys on kasvatuksen ja opetuksen perusta. Opetussuunnitelmatyön
OPPIMISKÄSITYKSISTÄ SOPIVIIN OPETUSMENETELMIIN
https://www.theseus.fi › jamk_1205827182_7
Aikaisemmin arvelin olevani opetuspedagogiselta tyyliltäni behavioristis-kongnitisti- kokemuksellinen, vaikka kognitiivinen oppiminen tuntuikin silloin eniten ...
2. Katsaus oppimisen tutkimukseen 1900-luvun alusta ...
http://tievie.oulu.fi › verkkopedagogiikka › luku_2
Oppimisen katsottiinkin kognitiivisen suuntauksen myötä olevan älyllisesti ohjautunutta toimintaa, joka perustuu ymmärtämiseen, havaitsemiseen sekä kielellisiin ...
OPPIMISKÄSITYKSISTÄ SOPIVIIN OPETUSMENETELMIIN
https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/20098/jamk…
Verkko2003, 139 - 140.) Oppimiskäsitys puolestaan on selitys tai teoria siitä, mitä oppiminen on, miten se tapahtuu ja millaisia tekijöit ä siihen liittyy. Oppimiskäsitys on kaiken opetuksen ja oppimisen pohjana. (Leppisaari 2003.) ’Ihmiskäsitys on kasvatuksen ja …
Erilaiset Oppimiskäsitykset - Peda.net
https://peda.net/id/dc2372a03bb
VerkkoOppimiskäsitys on käsite, joka avaa ihmisten erilaista oppimista. Se pohjautuu ihmiskäsitykseen ja ohjaa opettajan työtä. Perinteinen pedagoginen tutkimus jakaa oppimiskäsitykset neljään eri kategoriaan. Nämä ovat behavioristinen, …
Behavioristinen, kognitiivinen, humanistinen ja ...
users.jyu.fi › ~pjmoilan › pofo2010
Kognitiivinen oppi-miskäsitys Tehtävät mukautetaan opiskelijan kokemuksiin, elämän historiaan. Tietäminen on motiivi sinänsä. Motivaatio on sisäistä. Painopiste tiedon prosessoinnissa ja omaksumisessa. Oppiminen on sosiaalista. Humanistinen oppi-miskäsitys Yksilöidään koko lähestymistapa opiskelijan tarpeiden ja yksilöllisyyden ...
Ryhmä 1 - Oppimiskäsitykset
http://users.jyu.fi › pofo2010 › material › Oppi...
Behavioristinen, kognitiivinen, humanistinen ja konstruktiivinen oppimiskäsitys. 2006. Yksilöinti. Motivaatio. Oppiminen. Behavioristinen oppimiskäsitys.
Kognitiivinen oppimiskäsitys – Ihmis- ja oppimiskäsitykset ...
https://disco.teak.fi/anttila/kognitiivinen-oppimiskasitys
VerkkoKognitiivinen oppimiskäsitys kiinnittää huomion oppijan sisäisiin tekijöihin: Oppimisprosessiin; Oppimisstrategioihin; Kognitiivisten rakenteiden kehittymiseen; Muististrategioiden kehittelyyn; Merkitysyhteyksien kehittelyyn; Metakognitiivisiin …
Kognitiivinen oppipoikamalli
https://fi.wikipedia.org › wiki › Kognitiivinen_oppipo...
Kognitiivinen oppipoikamalli on pedagoginen malli, jossa tarkoituksena on oppia asiantuntijoiden käyttämiä ajattelu- ja toimintatapoja.
Kognitiivinen
http://www.oamk.fi › amok › Oppimisnakemys › html
KOGNITIIVINEN OPPIMISNÄKEMYS Kognitiivinen oppiminen kiinnittää huomiota oppijan mielen sisäisiin prosesseihin ja tiedon muodostukseen.
Opetusohjelmien suunnittelu ja oppimiskäsitykset
www.cs.helsinki.fi › u › erkio
Joiltain osin kognitiivinen oppimiskäsitys muistuttaa behavioristista käsitystä (taulukko 1). Kognitiivisenkin käsityksen mukaan tieto on objektiivista. Opettaja päättää oppimistavoitteet ja valitsee opetettavan aineksen. Tieto analysoidaan ja pilkotaan sopiviksi osiksi. Oppimista voidaan kontrolloida kokeilla ja testeillä.