sinä etsit:

asiakkaan osallisuuden edistäminen

Osallisuuden edistäminen - THL
thl.fi › osallisuuden-edistaminen
Kansalaisten aktiivisuuden tukeminen ja yksilön oman toimijuuden vahvistaminen on osa osallisuuden edistämistä. Tältä sivulta löydät tietoa heikoimmassa asemaassa olevien osallisuudesta, työelämäosallisuudesta, asukas- ja asiakasosallisuudesta, osallisuuden seurannasta ja osallisuusohjelmista.
IKÄÄNTYNEEN ASIAKKAAN OSALLISUUS ...
https://www.theseus.fi › handle › Netta_Makinen
Asiakaslähtöisyys ja asiakkaan osallisuuden edistäminen omaavat vahvan ... Asiakkaan osallisuutta kotikuntoutuksessa tukevat aidosti ...
ASIAKASOSALLISUUS - Terveyden ja hyvinvoinnin laitos - THL
thl.fi › documents › 966696
Asiakasosallisuuteen ja asiakkaan osallistumisen välisiin eroihin vaikuttaa osallisuuden kokemuksellisuus. Osallisuudella ja vastaavasti osattomuudella viitataan henkilön subjektiivisiin kokemuksiin ja tuntemuksiin. Tämä tarkoittaa sitä, että yksilötasolla kokemus osallisuudesta tai
Asiakasosallisuuden johtaminen | Työterveyslaitos
https://www.ttl.fi/oppimateriaalit/asiakasosallisuus-sotessa/asiakasos...
VerkkoAsiakasosallisuuden edistäminen on strateginen valinta, jonka toteutuminen vaatii johtamista ja käytännön toimia organisaation eri tasoilla. Asiakasosallisuus on …
Osallisuuden edistäminen - THL
https://thl.fi/.../osallisuuden-edistaminen
VerkkoInnovaatiokatsaus tarjoaa käytännönläheisiä keinoja asukkaiden ja asiakkaiden osallisuuden edistämiseen. Julkaisussa analysoidaan lähes 70 osallisuuden edistämisen toimintamallia. Julkaisu on vapaasti …
Osallisuus on tunne siitä, että kuuluu johonkin
https://www.soste.fi › osallisuus-on-tunne-siita-etta-ku...
Osallisuus on tunne, joka syntyy, kun ihminen kokee kuuluvansa johonkin. Osallisuus ilmenee esimerkiksi luottamuksena, yhdenvertaisuutena, ...
Osallisuuden edistäminen - Sosiaali- ja terveysministeriö
https://stm.fi/osallisuuden-edistaminen
VerkkoOsallisuuden vahvistamisessa sosiaali- ja terveysministeriön vastuulla ovat. maahanmuuttajien ja muiden erityisryhmien hyvinvointi ja terveys. viimesijaisen …
Osallisuus yhteisöissä ja vaikuttamisen prosesseissa - THL
https://thl.fi/.../osallisuus-yhteisoissa-ja-vaikuttamisen-prosesseissa
VerkkoTHL:n kartoitus: Osallisuuden edistäminen kuntien osallisuusohjelmissa Asiakasosallisuuden johtaminen sosiaali- ja terveyspalveluissa Yhdenvertaisuuden …
Asiakasosallisuus syntyy vuorovaikutuksessa | Työterveyslaitos
www.ttl.fi › oppimateriaalit › asiakasosallisuus-so
Asiakasosallisuus syntyy vuorovaikutuksessa. Tämä osio tarjoaa konkreettisia vinkkejä siitä, miten toimia asiakkaan kanssa asiakasosallisuutta edistävällä tavalla. Asiakasosallisuuden toteutuminen edellyttää vuorovaikutusta, jossa kaikilla osapuolilla on tasavertaiset mahdollisuudet osallistua yhteisymmärryksen rakentamiseen ja ...
ASIAKASOSALLISUUS SOTE-PALVELUISSA
https://innokyla.fi › sites › default › files
Osallisuus on asiakasosallisuutta laajempi asia. Se ... Laki sosiaalihuollon asiakkaan asemasta ja oikeuksista ... Edistäminen lähtee uuden ajattelutavan.
Sosiaalisen osallisuuden edistämisen koordinaatiohanke – Sokra
https://innokyla.fi/fi/kokonaisuus/sosiaalisen-osallisuuden-edistamisen...
VerkkoSokra kokoaa osallisuustyötä tekevät yhteen, tutkii, tukee arviointia, vaikuttaa ja viestii. Sokra tukee ja koordinoi Euroopan sosiaalirahaston toimintalinjan 5 hankkeita. …
Osallisuuden edistäminen
https://thl.fi › web › osallisuuden-edistaminen
Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen alavalikko. Yhdyspinnat sote-johtamisessa · Asiakas palveluissa Asiakas ...
Osallisuuden edistäminen - Sosiaali- ja terveysministeriö
https://stm.fi › osallisuuden-edistaminen
Osallisuuden edistäminen - kuvituskuva Osallisuus merkitsee mukanaoloa, vaikuttamista sekä huolenpitoa ja yhteisesti rakennetusta hyvinvoinnista osalliseksi ...
Asiakasosallisuuden johtaminen sosiaali- ja …
https://thl.fi/fi/web/hyvinvoinnin-ja-terveyden …
VerkkoOrganisaation toiminnassa asiakkaan osallisuus omaan palveluun luo asiakasosallisuuden perustan. Muita asiakasosallisuuden tasoja ovat: palaute palveluista; vuoropuhelu palveluista; palvelujen kehittäminen …
Osallisuuden edistäminen edellyttää monipuolisia keinoja
https://dialogi.diak.fi › Puheenvuorot
Heikoimmassa asemassa olevien osallisuus toteutuu muita huonommin. Huono-osaisuutta kokevien tilannetta voidaankin parantaa osallisuutta ...
Osallisuuden edistäminen edellyttää monipuolisia keinoja
https://dialogi.diak.fi/2021/10/06/osallisuuden-edistaminen-edellyttaa...
Osallisuuden edistäminen edellyttää monipuolisia keinoja. Heikoimmassa asemassa olevien osallisuus toteutuu muita huonommin. Huono …
Osallisuus | Tukiliitto
https://www.tukiliitto.fi › toiminta › tuki-ja-valmennus
Video Osallisuus – myytti murrettu kertoo asian selkokielellä. ... Apajan päivätoimintakeskuksessa ohjaajat ja vaikeasti vammaiset asiakkaat opiskelevat ...
Osallisuuden osa-alueet ja osallisuuden edistämisen …
https://thl.fi/fi/web/hyvinvoinnin-ja-terveyden …
VerkkoSosiaalisen osallisuuden edistämisen koordinaatiohanke – Sokra on arvioinut hankkeissa kehitettyjä toimintamalleja sen mukaan, miten toimet edistävät eri osallisuuden osa-alueita. Osallisuuden …
Osallisuuden edistämisen mallit - THL
https://thl.fi/.../osallisuuden-edistamisen-mallit
VerkkoOsallisuustyö täydentää ja uudistaa nykyistä hyvinvointijärjestelmää. Parhaimmillaan se yhdistää paikalliset palvelut, elinkeinoelämän, kolmannen sektorin ja asukkaat. Osallisuutta voi edistää niin sosiaali-, terveys-, työelämä- kuin …
Asiakasosallisuus syntyy vuorovaikutuksessa | Työterveyslaitos
https://www.ttl.fi/oppimateriaalit/asiakasosallisuus-sotessa/asiakasos...
VerkkoAsiakasosallisuus syntyy vuorovaikutuksessa. Tämä osio tarjoaa konkreettisia vinkkejä siitä, miten toimia asiakkaan kanssa asiakasosallisuutta edistävällä tavalla. …
Osallisuus kuuluu kaikille
https://www.julkari.fi › bitstream › handle › UR...
Osallisuutta vaikuttamisen prosesseissa edistetään luomalla fyysisiä ja/tai virtuaalisia tiloja ja olosuhtei- ta, joissa asukkaiden tai asiakkaiden ...
Osallisuuden edistämisen mallit - THL
thl.fi › osallisuuden-edistamisen-mallit
Osallisuuden edistämisen mallit. Osallisuus on kuulumista ja kuulluksi tulemista. Osallinen ihminen voi vaikuttaa oman elämänsä kulkuun, palveluihin ja joihinkin yhteisiin asioihin. Osallisuutta edistäessä erityinen huomio tulisi kiinnittää kaikista heikoimmassa asemassa oleviin ja syrjittyihin. Jos heikossa asemassa oleva ihminen voi ...
Asiakasosallisuuden johtaminen sosiaali- ja ... - THL
thl.fi › fi › web
Asiakkaan osallisuus ei vähennä ammattilaisen asiantuntemusta. Kokemustiedon, ammatillisen sekä teoreettisen tiedon yhdistäminen luo kaikille osapuolille uudenlaista ymmärrystä. Asiakasosallisuus on jaettua asiantuntijuutta ja yhteistyötä.