Menikö tunteisiin? - Mediakasvatusseura ry
mediakasvatus.fi › digiperhe › 2020Tunteisiin vetoaminen on yksi tehokkaimpia keinoja kiinnittää ihmisten huomio. Tämä näkyy monissa mediasisällöissä, jotka saavat tunteet kuohumaan. Surullinen lapsi rikkinäisissä vaatteissa sodan keskellä herättää auttamisen halun. Provosoivat mainokset puolestaan yllyttävät tarttumaan epäkohtiin ja saavat näin haluamaansa huomiota. Voimakkaat tunteet saavat ihmiset toimimaan, reagoimaan ja jakamaan erilaisia mediasisältöjä, minkä takia myös tietokonealgoritmit ...
Kumpi toimii paremmin: Tunteeseen vetoava mainonta vai ...
mainonnanteho.blogspot.com › 2016 › 03Mar 04, 2016 · Tunteita herättävä mainonta kiinnittää huomiota ja saa meidät pitämään tuotteista. Järkeen vetoava mainonta antaa meillä hyviä syitä ostaa tuote. Monille on tärkeää, että ostopäätöksen pystyy perustelemaan jälkikäteen (katso lisää). Toisaalta monissa tutkimuksissa on todettu (mm. Mutanen (2007) [i] ja Chaudhuri (1996) [ii] ), että tunteet ovat tärkeitä mainosten toimimisen kannalta.