Sosiaali- ja terveysministeriön asetus laadunhallinnasta ja potilasturvallisuuden täytäntöönpanosta laadittavasta suunnitelmasta. Sosiaali- ja terveysministeriön päätöksen mukaisesti säädetään terveydenhuoltolain (1326/2010) 8 §:n 4 momentin nojalla: 1 §.
Terveyspalvelujen neuvonta Sairaanhoitaja antaa hoito-ohjeita, arvioi hoidon tarpeen ja tarvittaessa ohjaa oikeaan hoitopaikkaan. Sosiaalipalvelujen ...
Sosiaali- ja terveydenhuoltojärjestelmän perusta on valtion tuella toteutettu kunnallinen sosiaali- ja terveydenhuolto. Julkisen sektorin ohella palveluja ...
13.5.2019 · Uudistettu Terveydenhuollon laatuopas julkistettu. Kuntaliitto on päivittänyt Terveydenhuollon laatuoppaan. Opas on nyt uudistettu ja erityistä huomiota on kiinnitetty perusterveydenhuollon laatumittareihin. Uudistettua opasta on valmistellut työryhmä, johon on osallistunut edustajia STM:stä, THL:stä, Valvirasta sekä Pohjois-Suomen ...
Sosiaali- ja terveysministeriön asetus laadunhallinnasta ja potilasturvallisuuden täytäntöönpanosta laadittavasta suunnitelmasta. Sosiaali- ja terveysministeriön päätöksen mukaisesti säädetään terveydenhuoltolain (1326/2010) 8 §:n 4 momentin nojalla: 1 §.
288 terveydenhuollon organisaatiota ja 393 sosiaalihuollon organisaatiota. Vuonna 2004 laadunhallinnassa ei ollut systemaattista eroa sosiaali- ja terveydenhuollon välillä. Sosiaali- että terveydenhuollossa oli kuitenkin suuria eroja kummankin sektorin sisällä.
Lainsäädäntö ja THL:n viranomaisrooli. THL ohjaa ja kehittää sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallintaa ja tietotuotantoa. THL tilastoviranomaisena. Lainsäädäntö ohjaa asiakas- ja potilastietojen hallintaa.
Terveydenhuollon kansallista laaturekisteritoimintaa pilotoitiin THL:n Terveydenhuollon kansalliset laaturekisterit -pilottihankkeessa vuosina 2018–2020. Pilottihankkeen pääraportti, pilottirekisterien loppuraporttien tiivistelmä ja muut materiaalit ovat sivulla Laaturekisteripilottihankkeen raportit ja päätöstilaisuus.
LAADUNHALLINTA JA LAATU. 1. Laadunhallinta on osa jokapäiväistä työtä. 2. Asiakaslähtöisyyden tulee olla laadunhallinnan painopiste. 3. Sosiaali- ja terveydenhuollon laadunhallinta toteutetaan tiedolla ohjaamisella: -->Laadukkaan palvelun edellytyksiä ovat ammattikoulutettu ja riittävä henkilökunta sekä asianmukaiset tilat ja välineet.
Liite : Sosiaali- ja terveydenhuollon laatusanasto. Laadunhallinta sosiaali- ja terveydenhuollossa : Valtakunnallinen suositus sosiaali- ja terveydenhuollon laadunhallinnan järjestämisestä ja sisällöstä
THL vastaa sosiaali- ja terveydenhuollon tietohallinnon operatiivisesta ohjauksesta ja tilasto- ja rekisteritietovarantojen sekä kansallisten luokitusten ylläpidosta ja kehitystyöstä.
Laadunhallinta sosiaali- ja terveydenhuollossa : valtakunnallinen suositus sosiaali- ja terveydenhuollon laadunhallinnan järjestämisestä ja sisällöstä Tätä artikkelia/julkaisua ei ole tallennettu Julkariin.
7.4.2021 · Sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaiden käyttämät palvelut sijoittuvat kuitenkin monisäikeiseen sote-organisaatioverkkoon, jolloin yhden palveluntuottajaorganisaation laadunhallinta ei vielä takaa laadukasta palvelujen ketjua.
ATK-päivien useissa rinnakkaissessioissa pääset osallistumaan monipuoliseen ja ajankohtaiseen ohjelmaan, joka on räätälöity niin sosiaali- ja terveydenhuollon eri ammattiryhmien kuin järjestelmätoimittajienkin tarpeisiin. Ohjelma rakennetaan yhteistyössä Kuntaliiton, KSSHP:n, Essoten, Siun soten sekä Jyväskylän kaupungin kanssa.