Dec 10, 2007 · Suunnittelen vähän suuremman jarrullisen kärryn hankintaa. Lavan pituus n 3,5-4 m ja leveyttä n. 2 m. Tämän kokoiset kärryt ovat melko arvokkaita. Suunittelin sellaista kärryä, jossa pyörät olisivat lavan alla (13 tuuman matalafrofiiliset renkaat) ja jossa sivulaidat olisivat myös irrotettavat.
Sep 2, 2018 · O1-luokan perävaunun eli niin sanotun kevytperävaunun kokonaismassa voi olla enintään 750 kiloa. O1-luokan perävaunulta ei vaadita jarruja. O2-luokan perävaunun kokonaismassa on suurempi kuin 750 kiloa, mutta enintään 3 500 kiloa. O2-luokassa jarrujärjestelmä on pakollinen.
Kyllä nykyäänkin saa itse rakentaa vaikka jarrullisen peräkärryn. Vaunun vetoaisaa ei saa itse hitsata, vaan se on oltava "yhtenäinen" rakenne. Vetoaisa tulkitaan …
Vesitiiviiden laakerien hinnat alkavat noin 20 eurosta koosta ja mallista riippuen. Viereisessä artikkelissa näytetään, miten peräkärryn laakerit vaihdetaan. Ohjeet …
Jan 27, 2021 · Tämä määräys koskee M- ja N-luokan ajoneuvon (auton), O-luokan ajoneuvon (auton perävaunun) ja näihin rinnastettavan rekisteriin luokkaan ”muu” merkityn ajoneuvon korjaamisessa, kunnostamisessa ja rakenteen muuttamisessa sovellettavista teknisistä vaatimuksista. Lisäksi määräyksessä määrätään vaadittavista selvityksistä ...
Jul 25, 2003 · Peräkärryn tekeminen onnistuu tee-se-itse-mieheltäkin. Aivan summamutikassa nikkarointiin ei tarvitse ryhtyä, sillä esimerkiksi katsastusasemalta saa seikkaperäisen ohjevihkosen, jossa kerrotaan peräkärryn eli perävaunun sallitut mitat sekä rakenne- ja rekisteröintimääräykset.
Jul 29, 2020 · –Koko rakennelma on sovitettu niin, että myös peräkärryn perälauta varmistaa, että se ei pääse liikkumaan kärrystä. Aikoo olla talvetkin. Peräkärrykoti on ollut käytössä viime lokakuusta lähtien. –Kaikki ovat tyytyväisiä, ja saan nukkua pitkät yöunet, Luokkanen naurahtaa.
Peräkärryn tekeminen onnistuu tee-se-itse-mieheltäkin. Aivan summamutikassa nikkarointiin ei tarvitse ryhtyä, sillä esimerkiksi katsastusasemalta saa seikkaperäisen ohjevihkosen, jossa kerrotaan …
Webmistusohjeet. Peräkärryn ja trailerin yksi tärkeimmistä osista on aisan rakenne, joka alkaa vetopäästä ja jatkuu siihen pisteeseen, missä on viimeinen liitos lähinnä ak …
Jos onnistut katsastamaan omavalmiste peräkärryn jossa on kantavuus yli 1200 kg niin pistäpä tietoa muillekin vene-trailerin tekijöille. Äänestä. Kommentoi.
Opinnäytetyössä perehdytään lain asettamiin vaatimuksiin perävaunujen rakentamiselle. Työssä tutkittiin ja vertailtiin myös erilaisia projektiin soveltuvia ...
Uusi laki kevytperävaunujen 100 km/h -nopeusrajoituksesta nosti esiin myös kärryjen talvirengasvaatimukset – tai pikemminkin niiden puutteen. Testasimme, mit...
Eli voi rakentaa määrätynlaisen aisaratkaisun, jota ei tarvitse testata ja näin ollen itserakentaminen on mielekästä. Tuo perävaunun muuttaminen vanhasta ...
Muutos koskee yli 750 kg kokonaismassan perävaunuja (O2-luokka), eli Majavan tuotannosta pääsääntöisesti jarrullisia kärryjä. - Talvirenkaita tulee käyttää, jos sää tai keli sitä edellyttää, marraskuun alusta maaliskuun loppuun. Pakollinen käyttöaika pitenee siten kuukaudella sekä syksyllä, että keväällä, mikäli keli ...
Kansalainen voi valmistaa vaikka asuntovaunun tai rekan peräkärryn itse, jos tarvittavat työkalut vain pysyvät käsissä. Tuotoksensa saa myös rekisteröityä, mutta …
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom on julkaissut seuraavan määräyksen: Auton ja se perävaunun rakenteen muuttaminen (TRAFICOM/194495/03.04.03.00/2019).