Minkälainen on hyvä markkinointibudjetti? - Markkinointitoimisto …
Budjetin muodostamisessa on hyvä huomioida liiketoiminnan lyhyen aikavälin tavoitteet eli esimerkiksi tuleva tilikausi, mutta tärkeää on myös huomioida pitkän aikavälin strategia ja tavoitteet. Yleisesti markkinoinnin pitkän aikavälin vaikutuksia tupataan aliarvioimaan ja lyhyen aikavälin korostamaan.
Minkälainen on hyvä markkinointibudjetti ... - WDS
wds.fi › blogi › minkalainen-on-hyvaNov 12, 2019 · Verkkokauppapohjaisessa liiketoiminnassa markkinointibudjetti on hyvä määritellä puhtaasti katepohjaisesti. Budjetti voi olla hyvinkin 20 % – 50 % tuotteen myyntikatteesta. Vaikuttavia tekijöitä ovat volyymit ja verkkokaupan kasvustrategia. Jos halutaan maksimoida kasvu, markkinointiin on hyvä käyttää niin paljon rahaa kunnes ...