Tietoa kuluttajaneuvonnasta – Kilpailu- ja kuluttajavirasto
www.kkv.fi › kuluttaja-asiat › kuluttajaneuvontaAsiantuntija selvittää asiaa tarkemmin perehtymällä asiakirja-aineistoon, oikeuskäytäntöön ja hankkimalla lisätietoja. Asiantuntija antaa asiakkaalle ohjeet jatkotoimiin tai aloittaa asiassa sovittelun tai ohjaa asiakkaan käyttämään asianmukaisia oikeussuojakeinoja. Sovittelu. Kuluttajaneuvonnassa riitatilanteita sovitellaan vain kuluttajan aloitteesta, joten kuluttajaneuvonnan asiantuntijat eivät voi yrityksen pyynnöstä ottaa yhteyttä kuluttajaan.
Kuluttajaneuvonta - Suomi.fi
www.suomi.fi › palvelut › kuluttajaneuvonta-kilpailuSaat selvitettyä asiasi kuluttajaneuvonnassa mahdollisimman sujuvasti, kun etenet seuraavassa järjestyksessä: Tee valitus yritykselle: Ota aina ensin yhteyttä yritykseen, jonka kanssa olet tehnyt kaupat. Tee reklamaatio yritykselle mahdollisimman pian virheen havaitsemisesta ja pyri neuvottelemaan sopivasta hyvityksestä tai muusta ratkaisusta.
Neuvonta | Kuluttajaliitto
www.kuluttajaliitto.fi › neuvontaKuluttajaliitto tarjoaa kaikille avointa ja maksutonta neuvontaa asumiseen ja potilaan oikeuksiin liittyen. Kuluttajaliiton jäseniä palvelee laajempi kuluttajan lakineuvonta, joka neuvoo puhelimitse ja sähköpostitse ongelmatilanteissa, kuten digihuijauksissa ja asumisen haasteissa sekä kysymyksissä potilaan oikeuksista ja kuluttajansuojasta.