Suomenlinnan huoltotunneli – Wikipedia
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomenlinnan_huoltotunneliSuomenlinnan huoltotunneli on Kaivopuistosta Suomenlinnaan ulottuva merenalainen tunneli Helsingissä. Sen pituus on 1 300 metriä. Kaivopuiston kaakkoisosasta alkava tunneli alittaa Särkän ja päättyy Suomenlinnan Länsi-Mustasaareen. Tunnelin kautta Suomenlinnaan siirretään muun muassa kaukolämpöä, vettä ja sähköä. Tunnelissa on viemäriputket, jotka kuljettavat jätevedet pois Suomenlinnasta. Vuodesta 1992 alkaen myös pelastusajoneuvot ovat käyttäneet …
Kaivopuiston rautatietunneli - Wikiwand
www.wikiwand.com › fi › Kaivopuiston_rautatietunneliKaivopuiston rautatietunneli oli Helsingin satamarataan kuulunut rautatietunneli, joka alitti Kaivopuiston osuudella Merisatamasta Eteläsatamaan. Lyhyehkön tunnelin alittamia katuja oli kaksi: Iso Puistotie ja Itäinen Puistotie. Valmistuessaan vuonna 1894 siitä tuli Suomen ensimmäinen rautatietunneli.[1][2] Tunneli oli aluksi 74-metrinen ja yksiraiteinen, mutta vuonna 1952 se pidennettiin ...
Merenalainen elämänlanka remonttiin - Yle
https://yle.fi/uutiset/3-94890842.3.2017 · Merenalainen elämänlanka remonttiin – Suomenlinnan huoltotunnelin korjaus alkaa. Vuonna 1981 valmistunut noin 1,3 kilometrin pituinen tunneli on päässyt erittäin huonoon kuntoon. Kaivopuiston puoleinen sisäänkäynti näyttää hyväkuntoiselta, mutta totuus paljastuu muutaman sadan metrin päästä. Kuva: Ari Tuhkanen / Yle.
Vaunut.org - Kuva
vaunut.org/kuva/102285Tästä tuli mieleen Kaivopuiston tunneli: mahtaako jollain olla tietoa siitä, miten pitkälle tunnelia voi Olympiaterminaalin suunnasta nähden kulkea? Kaivarin päässähän ei enää ole mitään merkkejä tunnelin entisestä suuaukosta, joten tunneli päättynee johonkin Olympiaterminaalin ja Kaivarin väliin. 18.06.2015 10:08: Panu Breilin: