Lapset - ADHD-liitto
adhd-liitto.fi › adhd-tietoa › lapsetLisätietoja adhd:stä: Adhd:n Käypä hoito -suositus. Esikoulu- ja kouluikäinen lapsi. Esikoulu- ja kouluikään tultaessa lapsen käyttäytymisen hallinta on jo kehittyneempää ja kognitiivinen toiminta tavoitteellisempaa. Lapsi keskittyy jo pidemmän aikaa leikkiin tai tehtäviin ja hän osoittaa parempaa pitkäjänteisyyttä toiminnoissa.
ADHD ja koulu - ADHD-tutuksi
https://adhdtutuksi.fi/adhd-ja-kouluADHD ja koulu. ADHD:n ydinoireet, tarkkaamattomuus, yliaktiivisuus ja impulsiivisuus, luovat monenlaisia haasteita koulunkäyntiin ja opiskeluun. Monelle vielä lisähaasteita aiheuttavat ADHD: n kanssa esiintyvät liitännäishäiriöt. Tavallisimpia ovat erilaiset aistitiedon käsittelyn ja säätelyn häiriöt, hieno- ja karkeamotoriikan ...
MITÄ ON ADD? - ADHD-tutuksi
adhdtutuksi.fi › wp-content › uploadsKoulussa lasta syytetään yhä useammin laiskaksi, tyhmäksi tai liian hitaaksi, keskittymiskyvyttömäksi ja vailla oma-aloitteisuutta olevak-si. Lapsi ei tunnu kestävän sen paremmin kehuja kuin kritiikkiäkään. Usein ikätoverit jättävät hänet ryhmän ulkopuolelle, vaikkei lapsi ole-kaan aggressiivinen tai provosoiva.
ADHD lapsella - ADHD-tutuksi
https://adhdtutuksi.fi/mika-on-adhd/adhd-lapsellaADHD:lle tyypillisiä piirteitä voidaan havaita jo 2-3 vuotiaassa lapsessa. Lapsi voi olla helposti ärsyyntyvä, levoton ja tarkkaamaton. Käytännössä nämä piirteet saattavat näkyä esimerkiksi keskittymisvaikeutena leikissä, uhkarohkeutena leikkikentällä, nopeasti raivostuvana käytöksenä, sääntöjen noudattamisen vaikeutena tai tavallista uhmakkaampana käytöksenä. Leikki ...
ADHD ja koulu - ADHD-tutuksi
adhdtutuksi.fi › adhd-ja-kouluADHD ja koulu. ADHD:n ydinoireet, tarkkaamattomuus, yliaktiivisuus ja impulsiivisuus, luovat monenlaisia haasteita koulunkäyntiin ja opiskeluun. Monelle vielä lisähaasteita aiheuttavat ADHD: n kanssa esiintyvät liitännäishäiriöt. Tavallisimpia ovat erilaiset aistitiedon käsittelyn ja säätelyn häiriöt, hieno- ja karkeamotoriikan ...
ADHD/ADD-oireinen lapsi ja nuori oppijana
skooppi.fi › wp-content › uploadsADHD ja itsesäätely •ADHD:hen liittyy usein toiminnanohjauksen taitojen heikkouksia (esim. Willcutt ym., 2005) •koulussa –onko ADHD diagnoosi (”sairaus”) vai vaikeus oppia toiminnanohjauksen taitoja? •minä kallistun usein jälkimmäiseen määritelmään, päästään miettimään •miten taitoja opetetaan ja kehittymistä tuetaan
Lapset - ADHD-liitto
https://adhd-liitto.fi/adhd-tietoa/lapsetJos lapsella on merkittäviä, eri ympäristöissä esiin tulevia aktiivisuuden ja tarkkaavaisuuden haasteita, on suositeltavaa hakeutua tarkempaan tilanteen kartoitukseen. Tutkimuksiin voi hakeutua esimerkiksi neuvolan, kouluterveydenhuollon tai oman alueen perusterveydenhuollon kautta. Lisätietoja adhd:stä: Adhd:n Käypä hoito -suositus.
ADHD lapsella - ADHD-tutuksi
adhdtutuksi.fi › mika-on-adhd › adhd-lapsellaADHD:lle tyypillisiä piirteitä voidaan havaita jo 2-3 vuotiaassa lapsessa. Lapsi voi olla helposti ärsyyntyvä, levoton ja tarkkaamaton. Käytännössä nämä piirteet saattavat näkyä esimerkiksi keskittymisvaikeutena leikissä, uhkarohkeutena leikkikentällä, nopeasti raivostuvana käytöksenä, sääntöjen noudattamisen vaikeutena tai tavallista uhmakkaampana käytöksenä. Leikki ...