Varhaiskasvatuksessa ja koulussa toteutettavat ADHD ...
https://www.kaypahoito.fi/nix009591.11.2016 · Koska ADHD-oireet tyypillisesti jatkuvat läpi päiväkoti- ja kouluiän, tukitoimet ja lapsen toimintakyvyn tukeminen on suunniteltava pitkäjänteisesti. Jatkuvuuden takaamiseksi on huolehdittava tiedonkulusta, jotta tiedot vaikeuksista ja toimiviksi havaituista ratkaisuista siirtyvät esimerkiksi koulun vaihdosten tai opettajan vaihtumisen yhteydessä.
Lapset - ADHD-liitto
adhd-liitto.fi › adhd-tietoa › lapsetLisätietoja adhd:stä: Adhd:n Käypä hoito -suositus. Esikoulu- ja kouluikäinen lapsi. Esikoulu- ja kouluikään tultaessa lapsen käyttäytymisen hallinta on jo kehittyneempää ja kognitiivinen toiminta tavoitteellisempaa. Lapsi keskittyy jo pidemmän aikaa leikkiin tai tehtäviin ja hän osoittaa parempaa pitkäjänteisyyttä toiminnoissa.
Lapset - ADHD-liitto
https://adhd-liitto.fi/adhd-tietoa/lapsetTukea on tärkeä saada mahdollisimman varhain, kun lapsen käyttäytyminen aiheuttaa huolta. Tutkimuksiin voi hakeutua esimerkiksi neuvolan, perheneuvolan tai oman alueen perusterveydenhuollon kautta. On erittäin tärkeää, että tukitoimet aloitetaan heti, jos lapsella havaitaan toiminta- tai oppimiskyvyn ongelmia.
ARKI TOIMIMAAN - ADHD-liitto
adhd-liitto.fi › wp-content › uploadsAD/HD-lapsen vanhemmille” (2003) ja ADHD-liiton ”Kyllä me selviämme, tietoa ADHD-oireisen lapsen vanhemmille” (2003) -oppaat on nyt yhdistetty ja niiden tietoa on muokattu, täydennetty ja päivitetty. Arjen eväät -oppaan ovat kirjoittaneet psykologi Outi Lillqvist ja erikoistoimintaterapeutti Arja Pilhjer - ta.